Ваш останній візит відбувся: Сьогодні: П'ят квітня 19, 2024 6:55 pm
Часовий пояс UTC


Створити нову тему Відповісти  [ 2 повідомлень ] 
Автор Повідомлення
 Тема повідомлення: 1. Яке поняття терміну “контроль”? Назвіть його види.
ПовідомленняДодано: Чет січня 26, 2012 8:25 am 

З нами з: Чет січня 26, 2012 8:12 am
Повідомлення: 1
Контроль, як дидактичне поняття, становить собою сукупність усвідомлених дій, спрямованих на отримання відомостей про рівень опанування окремими ученьами (слухачами), програмного матеріалу, оволодіння теоретичними й практичними знаннями, навичками і вміннями, що необхідні в процесі виконання завдань професійної діяльності.
Педагогічний контроль - система перевірки результатів навчання і виховання учнів.
Розвиток різноманітних видів педагогічного контролю стимулює навчання та пізнавальну діяльність учнів. Спроби вилучити педагогічний контроль повністю або частково з навчального процесу, як свідчить історія освіти, призводили до зниження якості навчання, рівня знань тощо.
Головна мета контролю - визначити якість засвоєння навчального матеріалу, ступінь відповідності сформованих умінь та навичок цілям та завданням навчання.
Контроль має відповідати певним вимогам і бути об'єктивним, систематичним, освітнім, діагностичним, виховним, формуючим, керівним, розвивальним, оцінювальним, усебічним, а також охоплювати всі ланки навчального процесу й сприяти його розвитку та удосконаленню.
Зміст контролю визначають навчальні програми.

Існують такі види контролю: попередній, поточний, періодичний, підсумковий, взаємоконтроль, самоконтроль.
Попередній контроль проводять, щоб визначити рівень підготовленості учнів на початку нового навчального року чи періоду. Результати цього контролю суттєво впливають на з'ясування початкової ситуації для подальшої організації навчального процесу, конкретизування, оптимізації та більш цілеспрямованого визначення його змістового компонента, обґрунтування послідовності опрацювання розділів і частин навчальних предметів, визначення основних методів, форм і засобів його проведення та ін.
Поточний контроль застосовують для перевірки і окремих учнів, як правило, у повсякденній навчальній діяльності, насамперед, на планових заняттях. Педагог систематично спостерігає за навчальною роботою учнів, перевіряє рівень опанування програмного матеріалу, формування практичних навичок та вмінь, їхньої міцності, а також виставляє відповідні оцінки за усні відповіді, контрольні роботи, практичне виконання певних нормативів, передбачених збірниками нормативів і програмою навчальних дисциплін.
Поточний контроль має виховний характер, бо спрямований на стимулювання у учнів прагнення систематично самостійно працювати над навчальним матеріалом, підвищувати свій рівень знань, а також на вдосконалення педагогічної майстерності викладача.
Періодичний контроль має системний, плановий і цілеспрямований характер. Він полягає у визначенні рівня та обсягу оволодіння знаннями, навичками і вміннями наприкінці тижня, місяця, кварталу, півріччя, навчального року. Цей контроль здійснюють і у процесі планових занять (навчань), і в спеціально відведений резервний час.
Підсумковий контроль спрямовано на визначення рівня реалізації завдань, сформульованих у навчальних програмах, планах підготовки та в інших документах, які регламентують навчально-виховний процес. Він охоплює і теоретичну, і практичну підготовку учнів, проводять його, як правило, наприкінці зимового й літнього періодів навчання, під час спеціальних заходів перевірки.
Безумовно, існує встановлений порядок виконання контролю, який визначено директивами, наказами, спеціальними інструкціями, порадниками й методичними вказівками.


Догори
Офлайн Профіль  
 
 Тема повідомлення: Re: 1. Яке поняття терміну “контроль”? Назвіть його види.
ПовідомленняДодано: Сер лютого 01, 2012 7:46 am 

З нами з: П'ят січня 27, 2012 12:48 pm
Повідомлення: 1
Обов'язковим компонентом навчально-виховного про¬цесу контроль знань, умінь і навичок, тобто пере¬вірка його результативності.
Головною метою контролю є забезпечення ефективності фор¬мування знань, умінь, навичок учнів, використання їх на практиці, стимулювання навчальної діяльності учнів, формування у них прагнення до самоосвіти.
Елементами контролю знань учнів є:
• перевірка — вияв¬лення рівня знань, умінь та навичок;
• оцінювання — вимірювання рівня знань, умінь і навичок;
• облік — фіксування результатів у вигляді оцінок у класному журналі, щоден¬нику учня, відомостях.
Контроль виконує такі функції:
а) освітню (навчаль¬ну), яка є корисною для всього класу. Слухаючи змістовну відповідь товариша, учні звіряють з нею свої знання, став¬лять запитання, доповнюють її, що сприяє повторенню та систематизації їхніх знань, учні слухають доповнення вчителем неповних відповідей, учень, який відповідає перед класом, повторює вивчений матеріал, ви¬конує практичні завдання, закріплюючи знання, вміння і навички, краще усвідомлює навчальний матеріал;
б) ви¬ховну, оскільки очікування перевірки спонукає учня ре¬гулярно готувати уроки. Перевірка й оцінювання знань допомагають учневі самому оцінити свої знання і здібнос¬ті; в) розвиваючу — в процесі навчання в учнів розвивається логічне мислення, мовлення, пам'ять, уява, увага;
г) діагностичну — кон¬троль забезпечує виявлення успіхів і недоліків, встановлення причин і шляхів їх усунення, окреслення заходів, спрямованих на поліп¬шення успішності;
ґ) стимулюючу — схвалення успіхів учня сприяє розвитку в нього спонукальних моти¬вів до навчання;
д) оцінювальну — об'єктивна оцінка знань, умінь і навичок учнів сприяє кращому навчанню;
є) управлінську — на основі контролю визначається стан успішності учнів, що дає змогу запобігти неуспішності або подолати її.
За місцем у навчальному процесі розрізняють поперед¬ній, поточний, періодичний, підсумковий види контролю.


Догори
Офлайн Профіль  
 
Відображати повідомлення за:  Сортувати за  
Створити нову тему Відповісти  [ 2 повідомлень ] 

Часовий пояс UTC

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість


Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете додавати файли у цьому форумі

Знайти:
Вперед:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Український переклад © 2005-2011 Українська підтримка phpBB